Dagens ridpass - Bobby!

Hejsan! Tänkte berätta om min dag i stallet. Såhär började hela min dag. Jag vaknade och klev sedan upp & slängde i mig en macka med russin i & sedan ring Pelin. Hon frågade om jag skulle till stallet och om jag skulle det undrade hon också om vi kunde smörja. Sedan satte jag på mig ridklädde & drog mig senare tväg till stallet!:) När jag kom dit så var Pelin där och vi gick raka spåret ner till stallet , ned till våra ponnysar. Sedan så ryktade Pelin Bull för hon hjälpte sin lillasyster. Men sedan så red hon. Och jag gick & ryktade Bobby som även kallas för Bobban. Iallafall så var det maskerad så jag & Bobban var tomtar. Vi började att skritta å långa tyglar , gjorde där några halter imellan. Börder var klart så gick vi upp till cafeterian och tog något att dricka jag tog en cola & en smickers och Pelin tog en godispåse och en festis. Sedan bytte jag om till voltigekläder eftersom det var uppvisning idag! Jag slängde på mig lite glitter och envig tröja. Är jag väl kom dit så såg jag att man skulle ha dräkter. Jag suckade djupt men man måste om man måste. Vi övade på bockarna i ungefär 20minuter och sedan hade vi voltige-uppvisning. Vi gjorde sving och satt i damsadel osv osv. När det var klart fikade vi Alla och sedan åkte vi & käkade pizza!:D / Pernilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0