Ridtur i spöregn!

Hej alla! Hoppas att ni fått ett bättre väder än vad vi fick. Vi fick då ''Aprilväder'' Vi började då bara på att vi skulle rida en sväng till Ösby där mamma jobbar. Vi hade laddat med att få ta några hinder med våra underbara ponnysar. men tyvärr kom vi knappt halvvägs utan att det började spöregna. Eller aa vi travade en sida , fast jag märkte att våran shettis sadel började glida. Jag hamnade lite på snedden , Fille vägrade att sakta av hjärtat. ♥ Efter glidturen jag fick smaka på så började det somsagt att hagla. Snobben började backa medans Fille stod blixtstilla. Han är då en liten lat filur , så det var bara att vända hem. Vad mer ska man göra?
 
Vi re i paddocken och Fille var rentutsagt SEG! Han travade max en halvsida innan han tvärstannade. Han följde inte ens efter en galloperande Snobben. Eller det var inte så konstigt det haglade , det var bara gråa moln på den mysiga himlen. Jag fick ställa ut på mitten efter ett helt varv i trav. Kände mig lite som en nybörjare. Det strömmade in med blås , flås sedan i stallet. Inte så mycket att borsta eftersom det regnat.
Han fick ha ett brunt täcke på sig så han torkade lite snabbare.
 
Strax ska jag bara chilla framför Ipaden. Tillsammans med lite potatisgratäng & leta efter lite inspo på youtube. Och ikväll blir det väl bara att måla klorna mitt favoritord nu för tiden hha! :)
Detta blev Filles täcke idag! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0